• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Zacht werken

Zin in je werk met zacht werken

  • Pers over zacht werken
  • Klanten over zacht werken
  • Spreker
  • Over Ellen
  • Home
  • Jezelf
  • Team of organisatie
  • Boek
  • Blog
  • Coach worden
  • Coaches
  • Contact
  • enEnglish

Marketing, overvloed en schaarste

Een zaak van energie

door Ellen de Lange-Ros

Wekelijkse webinar & podcast-serie over leven en werken vanuit hoge energie. Wil je ook meedoen, je vragen indienen en elke week vanzelf de opnames ontvangen? Meld je aan via www.zaakvanenergie.nl.

Als je goed wilt verkopen, moet je een beroep doen op het reptielbrein van mensen. Je moet ze overtuigen om te kopen, schaarste creëren. Maar is dat wel zo? Kan marketing alleen vanuit schaarste?

Hoe zou het zijn als je het anders doet? Hoe ziet marketing vanuit overvloed er uit? En welke bekende grote bedrijven hebben gewerkt met marketing vanuit overvloed en waren daarmee succesvol?

Wist je dat marketing vanuit schaarste gevolgen heeft voor jou zelf, als marketeer. Ken je dat gejaagde, onrustige gevoel? Alsof je nooit genoeg hebt, nooit voldaan ben? Doe je marketing vanuit schaarste, dan is dat gevoel niet toevallig: het is een gevolg van de marketing-methode die je hebt gekozen. Je oogst en ervaart wat je zelf hebt gezaaid: schaarste.

Gelukkig kan het ook anders. Je kunt kiezen voor marketing vanuit overvloed. Dat is marketing waarmee je verbinding voelt: met jezelf, je klanten, de wereld om je heen. Je vecht niet langer met anderen om een partje van de taart, maar gaat samen taarten bakken. Zo is er meer dan genoeg, voor jou en mij, voor iedereen.

Hoe herken je schaarste-marketing? Hoe werkt die marketing vanuit overvloed? Dat ontdek je in de aflevering van ‘Een zaak van Energie’ van deze week.

Vragen van luisteraars

  • Wat kun je doen tegen overprikkeling van indrukken door mensen, media en reclame. Bijvoorbeeld: in winkels tijdens de corona-periode, maar ook overprikkeling door reclame op facebook en op nieuwssites? Zijn er media zonder reclame?
  • Sommige mensen pikken makkelijk prikkels van andere mensen op of menen te voelen wat zij voelen. Zelfs van mensen die met foto’s in media staan. Wat kun je daar tegen doen?
The following two tabs change content below.
  • Biografie
  • Laatste Berichten

Ellen de Lange-Ros

Ik help professionals en managers om harder te groeien door zachter te werken - voor organisaties en ondernemers.

Laatste berichten van Ellen de Lange-Ros (toon alles)

  • Zacht werken voor hoogbegaafde ondernemers - 23 april 2022
  • Overexcitabilities – Wat zijn jouw extra gevoeligheden? - 25 oktober 2021
  • Het ritme in je werk - 30 augustus 2021
  • De kracht van niks - 30 augustus 2021
  • Zacht werken en moe zijn – Podcast (ENG) - 30 augustus 2021

Anderen Zacht-Werken leren?

Ben je enthousiast over zacht werken en wil je dit ook aan je collega's of clienten leren? Doe de coachopleiding en word Zacht-Werken® coach

LEES MEER

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Waarom is zacht werken zo belangrijk?

https://zachtwerken.nl/wp-content/uploads/2017/03/Ellen-over-waarom-zij-ondernemers-zacht-werken-leert.mp4

Meer lezen:

Naar een economie van overvloed: zo kan dat

Natuurlijk zijn we allemaal betrokken bij het klimaat, milieu en de aarde. Minder vervuilen is belangrijk. Maar hoe draag je daar zelf aan bij? Ik vind dat lastig. Zeker omdat ik ook hou van nieuwe dingen, afwisseling. En shoppen. De afgelopen jaren is mijn shop-gedrag totaal veranderd. Stapje voor stapje. Als ik terugkijk, doe ik
Lees meer

De wijsheid van hoofd en lichaam

Zeven jaren deed ik enthousiast aan aikido, maar twee jaren geleden voelde het opeens anders. Mijn hoofd zette dapper door, maar mijn lichaam had er minder zin meer in. Ik ken mezelf: dan moet ik niet blijven pushen, maar meegeven. Dus laste ik een aikido-pauze in; twee jaren was het weg uit mijn leven.  Tot
Lees meer

Uit de praktijk – Wat moet ik met al die tijd?

‘Wat moet ik nu met al mijn zorgen?’ lacht Veronique* (*ivm privacy niet haar echte naam, wel onlangs echt gebeurd). Ze gaat verder: ‘Ik heb mijn geld op orde en overzie dat mijn bedrijf prima draait. Ik ben minder druk met klanten, verdien genoeg en heb tijd teveel. Het klinkt raar, maar daar moet ik
Lees meer

"Een mooi voornemen voor 2017: zacht werken in plaats van hard. Geen betere manier om knallend het nieuwe jaar in te gaan.”

~ Psychologie Magazine

PsychologieMagazine

"Denken vanuit overvloed is een andere 'mindset': het betekent open staan voor alle nieuwe kansen die de voortschrijdende technologie biedt. Economie gaat dan niet meer om rationeel denkende mensen die schaarse goederen verdelen, maar om intuïtieve mensen die creatieve overvloed scheppen. Zo bezien is 'Een zaak van zacht werken' niet zozeer een managementboek als een levensbeschouwing. ‘Maar wel eentje die je bedrijf vooruit helpt’.”

~ FD

hetfinancieeledagblad

© 2023 - Zacht Werken - harder groeien door zachter te werken.